2% pre klub
O nás
Členovia klubu
Stanovy klubu
Členstvo v klube
Technika
Kategórie
Galérie
Linky
Pravidlá 2012
helbichova.sk

Ako nastaviť Walbro karburátor(2012-04-09 10:09:22)

 

L - ihlou nastavujeme voľnobeh a prechody.
H - ihlou maximálne otáčky.

_________________________________

Podľa manuálu je odporúčané základné nastavenie ihiel 1.25 ot. na "L" aj "H" ihle a potom jemne doštelovať podľa samotného chodu a situácie. Základné nastavenie je myslené od úplného uzavretia oboch ihiel. Polohy oboch ihiel sa súčasne premietajú do chodu motora a jedna ovplyvňuje druhú...
Teda ak nastavuješ jednu, spravidla musíš donastaviť aj do druhú...



Návod na nastavenie Walbro karburátora

Predpokladom správneho nastavenia karburátora je jeho bezchybný technický stav (bez vôle škrtiacej klapky, bez nečistôt v prepúšťacích kanálikoch). Taktiež je dôležitým prepokladom tesnosť palivového vedenia.

Tu je postup: 

1.Naštartuj motor a nechaj ho zahriať po dobu 1 - 2 minúty (závisí na okolitej teplote a kvalite chladenia) na voľnobehu. Potom pomaly pridaj plyn (POZOR MODEL musí byť zabezpečený proti POHYBU - najlepšie na stojane a s demontovanými kolesami poháňanej nápravy).

2. Nastav maximálne otáčky motora pomocou ihly karburátora označenej symbolom "H" pri maximálnom plyne (naplno otvorená škrtiaca klapka).

3. Stiahni plyn a nastav zmes pre stabilný voľnobeh ihlou karburátora označenú symbolom "L". Potom použi rovnakú ihlu na nastavenie plynulého prechodu z voľnobehu do plného plynu. Správne nastavený motora bude mať stabilný nízky voľnobeh a nebude zvyšovať ani znižovať voľnobežné otáčky po prudkom stiahnutí plynovej klapky na voľnobeh.

4. Ak motor mierne zvyšuje otáčky pri stiahnutom plynu je zmes príliš chudobná.
RIEŠENIE: Otoč ihlou "L" mierne vľavo (povoľ ju) a skús vyskúšať voľnobeh znovu.

5. Na druhej strane ak motor otáčky pri voľnobehu znižuje, je zmes príliš bohatá.
RIEŠENIE:. Otoč ihlou "L" mierne vpravo (utiahni ju) a skús voľnobeh znovu

6. Ak máš motor zahriaty na prevádzkovú teplotu a po pridaní plynu tento pomaly a opozdene akceleruje je príliš chudobný.
RIEŠENIE: Otoč ihlou "L" mierne vľavo (povoľ ju) a skús akceleráciu znova.

7. Ak máš motor zahriaty a po pridaní plynu tento "brblá" a pomaly akceleruje až akoby "zhasínal" je zmes príliš bohatá.
RIEŠENIE: Otoč ihlou "L" mierne vpravo (utiahni ju) a vyskúšaj akceleráciu znova.

Maximálne otáčky motoru:
Jednoducho povedané - dám plný plyn a "točím" ihlou "H" tak, aby otáčky motora boli čo najvyššie...

Môžu nastať tri prípady:
1 - otáčky nie sú najvyššie - utiahnuť ihlu
2 - otáčky sú v poriadku - nechať tak
3 - otáčky nie sú najvyššie - motor sa akoby dusí - povoliť ihlu

Je to len vec sluchu ..

Nakoniec prípadne dostavíme otáčky voľnobehu skrutkou na škrtiacej klapke ...


Poznámka. Studený a správne nastavený motor sa hneď po naštartovaní často správa ako "chudobný" (pri prudkom pridaní plynu nechce ísť do otáčok ). Treba preto vždy počkať 2 - 4 min. a nechať ho bežať len na voľnobehu, kým sa zohreje na prevádzkovú teplotu. Potom by už mal fungovať správne v celom rozsahu otáčok. Nezabudni preto pred každým jazdením zohriať motor na voľnobehu. Prispieva to aj k jeho životnosti...

článok neznámeho autora upravil IGAS

Copyright © 2011 | All by pico | Valid XHTML | Valid CSS | rc-nitra.sk
Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať bližšie tu. Kde sa aj dočítate prečo je tu toto otravné okienko.